lördag, oktober 04, 2008

Mina Vänner

Var för ett tag sedan ute å seglade med en kompis och vi kom å prata om massa olika underliga och vanliga saker. En av de saker som vi pratade om var detta med vänskap och då kom vi såklart in på detta med kvinnliga vänner. Han och jag är den typen av män som ha en hel del kvinnliga vänner och som exempel på detta är en av mina bästa vänner är en kvinna.

Baserat på vad jag vet att män nu brukar tänka så:
- Ja, hon är snygg
- Ja, hon är smart
- Nej, vi har inte haft sex
- Nej, vi har inte varit på väg att ha ett förhållande
- Ja, hon har varit med före, under och nu efter ett av mina längre förhållanden
- Ja, jag har varit med före, under och efter ett förhållande och nu även före och under att hon har ett nytt förhållande
- Ja, hennes nya snubbe vet mycket väl om mig och vår vänskap och även han och jag kommer grymt bra överrens.

Så även om jag förstår att alla inte kan separera sex, attraktion, vänskap och förtroende mellan könen så vill jag bara säga att ni som inte vågar prova ha en "bästis" av det motsatta könet, ni missar ngt grymt bra. Jag menar vilken vän är bättre på att ta hand om relationsfrågor än en på andra sidan? :)

Skämt å sido så är jag glad över att jag har vänner av båda könen som jag alla verkligen upskattar och som jag verkligen litar på. Om de sedan heter Erik, Thérèse, Fredrich, Åsa, Henrik, Charlotte, Kalle, Emma, Ubbe eller vad de nu heter, det spelar mao mig en mycket mindre roll. Jag gillar dem alla precis för vilka de är!

Hade en av mina vänner/kusiner på middag igår och vi kom att prata om detta. Därav denna Post! Naturligtvis kom vi då även in på detta med svartsjuka, misstänksamhet, förtroende, accepterande, förtåelse, bekräftelse, ... men det är ämnen som ska få sitt eget utrymme vid något annat tillfälle.