onsdag, maj 09, 2007

Män och Kvinnor

Läste i Metro häromdagen en Kolumn av någon bitter Kvinna som tog för sig att racka ned på alla män. Enligt denna Kvinna var alla Män stöpta i samma tragiska form och hon spädde på alla fördomar som finns om män vs kvinnor och detta utan att på något vis alls se sina egna brister. Som en representant för män som inte alls faller i denna mall måste jag göra min röst hörd.

Jag lever i ett förhållande där min sambo gör karriär och tar stora steg framåt vilket inte jag gör på samma sätt. För att få vårat gemensamma liv att fungera så göra jag det mesta av hushållsarbetet. Jag är den som städar, diskar och tvättar kläder. Märk väl att jag är helt OK med det för det gynnas oss!

På samma sätt som kvinnor av tradition har varit den som fått hemmet att fungera så finns det män som jag ser till helhetens bästa än till mitt bästa. Jag är inget offer, jag är ingen mes, jag har mitt eget liv men just nu så tar jag ett steg tillbaka för att vi skall få det bättre.

Jag vill inte ha en klapp på axeln, jag vill att manshatande kvinnor skall se att det inte är så svart som de tycks tro. Gör de inte det så är det synd om dem.