söndag, augusti 05, 2007

Pride 2007

"Det sämsta med Pride festival är att den behövs!"



Det mao är inte jag som har sagt det men jag håller med om det till fullo.

Stod å tittade på den ett tag eller snarare på alla som stod och tittade på den. De flesta ser det nog bara som en kul grej utan att reflektera mera på vad de ser men jag kan se att några funderar på vad de upplever.

Vet du att Pridefestivaler är förbjudna i vissa städer och länder? Diskuterade hets mot folkgrupp med en jurist häromdagen och jag kan inte låta blir att dra vissa paralleller.

Läs mer på Prides hemsida


Jag önskar att vi snart inte behöver ha en Pride festival för något annat skäl än för att ha fest!

1 Comments:

Blogger Åsa Häll said...

Håller med!!! Inskränkthet och fördomar är det värsta jag vet! Därför har jag svårt att riktigt känna att jag hör hemma i "Byhåla". Som blond och helsvensk heterosexuell har jag iofs inga problem här men att höra hur vissa resonerar gör att raggen reser sig och drar in mig i konflikter. Folk skriver till tidningarna och gnäller över flyktingar och Mark Lewengood blev nedslagen på öppen gata när han var här för att ta körkort. Ytterst pinsamt...

2007-08-05 10:29  

Skicka en kommentar

<< Home