söndag, augusti 05, 2007

Konjak, Pipa och andra härliga saker

Tidigare idag var jag på födelsedagsfika hos en kompis. Min väns mor sa lite snusförnuftigt att man ska ha riktigt fett i maten och riktigt socker i kaffet men man skall äta allt med måtta.

Som "Just D" sa eller kanske sjöng "Måttlighet har jag inte förstått än".

Dessa två stycken blir min inledning till att jag numera har tagit som tradition att dricka ytterst lite men dock min bästa Konjak på terassen samtidigt som jag röker min Pipa. Jag är inte egentligen en rökare och jag gillar inte att dricka alkohol till vardags men nu åp semestern så dricker jag numera mao ca 2-3cl Konjak 1-2 ggr i veckan samtidigt som jag röker min Pipa och jag gör det för att jag njuter av mitt liv.

Att inte ta sig tid att njuta av sitt liv är inte att leva. Jag har lovat mig själv att njuta mer av livet och låta mig njuta mer av livet.

Så länge det inte går ut över andra så ser jag inget fel i det!

I samband med detta så vaknar jag numera mycket tidigare varje morgon av mig själv, långt innan jag måste gå upp. Jag går då upp och ser på soluppgången. Den är vacker!

Jag försöker varje dag göra något för mig själv om jag kan. Det mår jag bra av.

Jag försöker läsa min bok varje dag samtidigt som jag lyssnar på ngn bra musik (just nu mest Dido, Eskobar, Lloyd Cole och Monica Z) och dricker ngt gott tea (oftast Studio 54, Fresh Passion eller Earl Grey Deluxe).

Jag försöker promenera dit jag ska istället för att ta bilen eller tunnelbanan eller så nu fattas väl bara att jag börjar träna något igen för det var ett tag sedan ...

Att inte ta sig tid att njuta av sitt liv är inte att leva.

1 Comments:

Blogger Åsa Häll said...

Självklart ska du unna dig att njuta av livet så mycket du bara kan! Livet kan vara underbart bara man tar sig tid att upptäcka det samt lär sig att ta tillvara på de glädjeämnen som finns. Pipa och Konjak på balkongen låter som en strålande idé! :o)

2007-08-05 10:07  

Skicka en kommentar

<< Home