tisdag, augusti 28, 2007

Minisemester

I helgen var jag på bröllop hela helgen Fre-Sön. För ett tag sedan hade jag besök Fre-Sön av en vän. Båda dessa saker var som två små minisemestrar. Det tror jag är viktigt att man tar och speciellt i ett förhållande.

Att som i Fredags ta bilen i ett par timmar till där bröllopet skulle vara dagen efter (i Lördags mao) och sedan bo i stugor, på B&B resp Värdshus var en underbar uppladning för bröllopet. Vi umgicks alla på kvällen innan bröllopet och varvade ned och tog det lugnt lördag morgon och sen på Söndag satt vi alla och åt en brunch tillsammans alla gäster som sov över. Allt detta ramade in bröllopet på ett underbart sätt!

När min vän var på besök så satt vi uppe sent på min terass, tog sovmorgon, stack ut å seglade ett par timmar på dagen i den strålande solen, lagade middag tillsammans på kvällen och gjorde inget särskilt på Söndagen. Allt fick ta sin tid, inga stora planer gjordes och vi prioriterade verkligen att bara umgås. Det var grymt bra!

Om man inte kan ta en hel helg så ta en Lördag och stäng av telefonen, läs inte din mail, fokusera på din respektive eller din vän eller varför inte bara på dig själv. Att skapa dessa andrum i tillvaron tror jag är livsnödvändigt!

Ta till vara på stillheten och skynda ibland långsamt!