tisdag, september 04, 2007

Annorlunda människor

Jag var på ett till bröllop nu i helgen och det fick mig att tänka på många olika saker men speciellt funderade jag över alla dessa olika människor som var med på bröllopet.

Min bordsgranne t.ex. var en man som var bördig från Iran och han berättade ganska detaljerat om när och framförallt hur han kom till Sverige och vad han gjort sedan dess. Inget illa om de andra på bröllopet (t.ex. brudparet) men han var den stora behållningen. En mycket intressant människa.

Sedan hölls det naturligtvis även en del tal om brudparet och alla hade sin lilla historia att berätta om dem. Jag har känt dem i snart 20 år men det var mycket nytt jag fick höra. :)

Men min bordgranne och alla dessa tal fick mig att fundera på alla människors historia och hur lite man egentligen vet om de som man går bredvid genom livet. Fast ibland är det nog tur att man inte vet mer för skulle det inte vara tråkigt att veta "allt" om t.ex. sin partner?

1 Comments:

Blogger Åsa Häll said...

"Allt" får man nog aldrig veta, alla har sina hemligheter...

Själv föredrar jag att berätta sånt som någon möjligtvis kan veta om mig för en partner/god vän för att inte riskera att någon annan gör det. Och när man bor i "byhåla" är det inte stor idé att försöka dölja något, skvaller är största folknöjet. Berättar man inte själv något får andra veta det genom någon annan men gärna med vissa förvrängningar och dramatiseringar...

2007-09-04 10:59  

Skicka en kommentar

<< Home