lördag, september 22, 2007

Min Systerdotter

Jag har idag umgåtts med min systerdotter som snart är 2 år och iofs även min syster som är ett antal fler år ...

Det är naturligtvis så att de som är föräldrar tycker att ens barn är underbara varelser men som morbror så kanske ens åsikt är lite mindre jävig men jag tycker verkligen att min systerdotter är en helt fantastiskt liten människa. Klart att hon som alla barn ibland är jobbigt men det är helt bedårande när hon förkunnar att hon älskar sin morbror. Klart att man är såld så fort hon tar en i handen och vill att man skall följa med henne "överallt" och klart att man blir stolt när hon kryper upp i ens famn och sätter sig tillrätta bara för att hon vill vara nära.

Till de som inte ännu fått uppleva detta förtroende och denna tillit och denna tillgivenhet så önskar jag att ni så snart som möjligt får uppleva det för det är speciellt. Jag vet att när jag var barn så tydde jag mig mycket till speciellt 2 av min pappas syskon och inte förrens nu så kan jag förstå att de fortfarande ser på mig som delvis sin familj.

Nåja, jag ville bara säga att jag gillar min systerdotter!

1 Comments:

Blogger Åsa Häll said...

Barn är livet!
De får en åtminstone att veta att man lever...

2007-09-25 14:49  

Skicka en kommentar

<< Home